Środa: słówko na dziś. Czyta Kevin Aiston.
Dziś opowiem o upsellingu – to słówko już na dobre zadomowiło się w polskim. Co prawda zamiast „upselling” wolałbym „nadsprzedaż” – ale ten termin zajęły już hotele, które sprzedają więcej noclegów niż mają pokojów, i linie lotnicze, które sprzedają więcej biletów niż mają miejsc. Po angielsku nazywa się to „overbooking”.
„Upselling” to technika sprzedaży, która polega na zwiększeniu zysku z transakcji poprzez doprowadzenie do zakupu droższych bądź dodatkowych elementów. Pytają nas, czy chcemy powiększyć nasz zestaw o frytki? To jest upselling. Wystarczy nam dwuletnia gwarancja, a proponują nam jej wydłużenie? Znów upselling. Potrzebny nam tylko szampon, ale nagle kuszą mnie kremem? Tak – ponownie upselling.
Businesses need to stop training their staff to upsell high-calorie food and instead focus on healthy alternatives.
Najzabawniejszą ilustracją tej techniki sprzedaży będzie żart, którego co prawda nie przytoczę – ale wystarczy wpisać w wyszukiwarce parę słów: A guy came in here to buy a fish hook, and you sold him a boat and a truck?!
To było Środa: słówko na dziś. Czytał Kevin Aiston.
Słówko powróci za trzy tygodnie, już w Nowym Roku – 8 stycznia. Ale Kancelaria Środa pracuje we wszystkie dni robocze. Wesołych Świąt!