Aby posłuchać nagrań z udziałem pani Krystyny Czubówny, proszę kliknąć poniżej:

Afektonimy
Korporacyjne zwierzęta część 1
Korporacyjne zwierzęta część 2
Korporacyjne zwierzęta część 3
Korporacyjne zwierzęta część 4
Korporacyjne zwierzęta część 5
Koty
Giełda
Związki frazeologiczne
Koń mechaniczny
Lemingi
Owczy pęd
Sheepish sheeple
Kaczki
Kocie i psie imiona
Synonimy
Mickey Mouse
Pszczoła spotyka ortografię
Lionise
Cow

Krystyna Czubówna

Krystyna Czubówna w Kancelarii Środa – od lewej:
Katarzyna Chmielecka, Anna Kołakowska,
Anna Napierzyńska-Jabłońska; niżej:
Katarzyna Więckowska i Marek, którego imieniny
dziś właśnie świętujemy!

Głos pani Krystyny Czubówny znamy chyba wszyscy – czy to z niegdysiejszego wydania telewizyjnej „Panoramy”, czy też ze ścieżek audio licznych filmów przyrodniczych.

Właśnie filmy przyrodnicze stały się inspiracją do opracowania serii felietonów „Środa: słówko na dziś”. Począwszy od środy 16. listopada, co tydzień emitować będziemy felieton w interpretacji pani Krystyny Czubówny i Kevina Aistona.

Zaczynamy dziś materiałem o afektonimach, czyli czułych słówkach, pieszczotliwych zdrobnieniach – a w kolejnych tygodniach przejdziemy do tematyki mocno korporacyjnej. Wysłuchamy pięciodcinkowej miniserii pt. „Korporacyjne zwierzęta w betonowej dżungli”. Będzie w niej mowa o nazwach ze świata fauny, które funkcjonują w korporacyjnym świecie.

Wśród tych zwierząt pojawi się na przykład biurowy sęp, wąż w garniturze i korposzczur. Wszystkie angielskie odpowiedniki tych wyrażeń zilustrują przykłady w języku angielskim, pochodzące ze stron BBC i brytyjskich gazet codziennych.

Wśród tej dwudziestki felietonów znajdziemy opowieść o genezie giełdowego byka i niedźwiedzia – stanie się jasne, dlaczego byk symbolizuje zwyżkujące ceny akcji, a trend przeciwny kojarzony jest z niedźwiedziem.

Pod koniec serii opowiemy też o zjawisku owczego pędu, którego przeciwieństwem jest efekt snoba, z którym mamy do czynienia wówczas, gdy ktoś nie dokonuje zakupu określonych towarów, ponieważ kupują je inni.

Nagrania zrealizowano w Studio Arka w Warszawie: