Diabeł – podobnie jak tłumaczenie ustne online – tkwi w szczegółach. O wszystkie zadbaliśmy podczas dzisiejszego tłumaczenia ustnego symultanicznego dla Bayer. Tłumacze Kancelarii Środa stawili się w biurze firmy przy Alejach Jerozolimskich, ekspert przebywał w Niemczech, a panie prelegentki – we Włoszech i Portugalii.
Znajomość języka hindi w komunikacji ustnej i pisemnej – oto co tym razem ocenialiśmy w kolejnej ewaluacji kandydatów na zamówienie naszego klienta, globalnej agencji Isobar. Hindi to czwarty najczęściej używany język na Ziemi – jest językiem ojczystym dla 260 milionów ludzi, a mówi nim w sumie 381 milionów osób na świecie. Hindi funkcjonuje w wielu odmianach – zacytujmy komentarz naszego native speakera: „The metro Hindi, used in the communication in big Indian cities like Delhi and Mumbai, is not standard Hindi. It is a mixture of Marathi, Punjabi, and Haryanvi”.
W ubiegłym tygodniu ogłoszono wyniki 14. edycji rankingu odpowiedzialnych firm. Z radością przyjęliśmy wiadomość, że nasz klient, spółka Coca-Cola HBC Polska, wygrała w plebiscycie na lidera branży „Dobra konsumpcyjne, farmacja” oraz zdobyła drugie miejsce w zestawieniu głównym. Konkurencja była niemała – w rankingu wzięło udział 170 renomowanych organizacji. Serdecznie gratulujemy!
Z epidemicznego snu powoli budzą się tłumaczenia ustne – pierwsze takie tłumaczenie po wydłużającej się niemiłosiernie koronawirusowej przerwie odbyło się dziś w Warszawie w siedzibie Kwestury Uniwersytetu Warszawskiego przy ulicy Karowej. Na miejscu stawiło się dwóch tłumaczy języka angielskiego z Kancelarii Środa – obaj specjalizujący się w tematyce finansowej i obaj uzbrojeni w maseczki, rękawiczki i żele do rąk. Oby jak najwięcej tłumaczeń ustnych – w tej kategorii przydałby się rekord, a nie w statystykach zachorowań.
Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, dla którego przygotowujemy tłumaczenia newsletterów, raportów, publikacji i transkrypcje do filmów, przeprowadził w ostatnim czasie badanie „Branża kosmetyczna vs. Covid-19”. Okazuje się, że wpływ pandemii na przemysł kosmetyczny jest znaczny. Firmy aż w 1/3 odczuły jej negatywne skutki. To co pozytywne w przypadku sektora kosmetycznego, to możliwość wytwarzania produktów istotnych dla walki z koronawirusem.
Coca-Cola od wielu lat podejmuje działania o charakterze społecznym. Program wspierający kobiety czy promocja ochrony zasobów wodnych w Europie to tylko niektóre z nich. Teraz w ramach inicjatywy Coke Studio Sessions można gościć pod swoim dachem 100 artystów różnych gatunków muzycznych, a przy tym wesprzeć walkę z pandemią. Tym bardziej cieszymy się, że mogliśmy tłumaczyć materiały związane z Coke Studio Sessions.