Banknoty to prawdziwy raj dla mikrobów. Eliminując gotówkę oczywiście pozbędziemy się bakterii – ale niewykluczone, że będziemy częściej chorować. Brzmi jak paradoks, ale przecież na odporność najlepiej działa regularny kontakt z drobnoustrojami. Przeczytamy o tym w artykule „Żegnaj gotówko” w tygodniku POLITYKA (nr 46). A wspominamy o tym w związku z serią tłumaczeń dotyczących transakcji bezgotówkowych, jakie mieliśmy przyjemność wykonać dla Business Edge.
Bestsellery Empiku to ranking, w którym zwyciężają najczęściej kupowane w danej kategorii pozycje. W tym roku uroczystość uświetnił Sting. A wspominamy o tym również dlatego, że jedną z nagród otrzymał Dom Wydawniczy REBIS, dla którego przygotowujemy przekłady ważnych książek, m.in. kultowego już „Marketingu” P. Kotlera. „Marketing” doczekał się właśnie kolejnego wznowienia.
W miniony weekend fani futbolu amerykańskiego obchodzili swoje święto – Super Bowl. Finałowy mecz ligi NFL to wydarzenie nie tylko sportowe, ale i wielki show. Impreza cieszy się wielkim prestiżem – w tym roku oglądało ją przez telewizorami aż 103,4 mln widzów – tak podaje Nielsen, również klient Kancelarii Środa. W tym roku nasz wieloletni klient – Pepsi – postanowił podkreślić swoją obecność występem Justina Timberlake’a w przerwie spotkania.
Dla firmy REAS, która zajmuje się analizami rynku nieruchomości, przygotowujemy liczne tłumaczenia dotyczące Warszawy, Poznania, Wrocławia. Krakowa i innych dużych polskich miast. Czy to dobry moment, żeby kupować mieszkanie w Warszawie? Na to pytanie opowiada Katarzyną Kuniewicz, partner w firmie REAS. Wywiad przeprowadzono w ramach cyklu „Sprawy Warszawy” w Radiu Kolor – można wysłuchać go tutaj.
Nazywany jedynym pełnym kompendium wiedzy nt. marketingu, biblią menadżerów – kultowy „Marketing”. Dzieło profesora Kotlera, które mieliśmy przyjemność dla Domu Wydawniczego REBIS od wielu lat nie traci na wartości. Jeśli nie mieli jeszcze Państwo okazji zapoznać się z tą pozycją, zapraszamy do obejrzenia materiału, gdzie mowa o „Marketingu” oraz o „Ekonomii” (również w naszym tłumaczeniu). Fotografie ze spotkania z panem profesorem Kotlerem obejrzeć można tutaj.
Koncern Coca-Cola nie pozostaje obojętny na kwestie związane z ochroną środowiska. W ubiegłym tygodniu poinformował za pośrednictwem Twittera, że do 2030 roku planuje uzyskać 100% recyklingu opakowań. W myśl idei „World Without Waste” Coca Cola będzie realizować główne cele: inwestycje w planetę oraz inwestycje w opakowania. Kancelaria Środa od 2010 roku przygotowuje dla Coca-Cola tłumaczenia pisemne i ustne.