„Alternatywka”, „jesieniara” i „eluwina” – oto najpopularniejsze (według kolejności na podium) młodzieżowe słowa 2019 roku. Czy znają Państwo ich znaczenie? Jeśli nie, zapraszamy na stronę internetową Słownika Języka Polskiego PWN. We współpracy z projektem „Ojczysty – dodaj do ulubionych” Wydawnictwo Naukowe PWN od kilku lat organizuje ten popularny plebiscyt. Tym razem wpłynęło ponad 41 tysięcy zgłoszeń. Zapraszamy również na podstronę „Nasze książki”, gdzie wśród tłumaczeń książkowych wykonanych przez Kancelarię Środa znajdują się pozycje wydane przez PWN.
Na potrzeby Centrum Nauki Kopernik tłumaczymy od 2011 roku – zarówno dokumenty, jak i konferencje – w wielu europejskich językach. W tym czasie największe centrum nauki w Polsce ciągle się rozwijało i doskonaliło. Znak graficzny słynnego Centrum Nauki Kopernik nie zmieniał się – aż do teraz. Od Nowego Roku logotyp nawiązuje do minimalizmu i prostoty. Koło – figura idealna – pojemne znaczeniowo, na tym szczególnie zależało Centrum Nauki Kopernik. Kancelaria Środa gratuluje nowej odsłony!
To fantastyczne uczucie, gdy efekty pracy tłumacza można obejrzeć i dotknąć. Jednym z takich tłumaczeń jest kalendarz na rok 2020 naszego klienta – Nunhems. Kancelaria Środa wykonała tłumaczenie znajdujących się tam przepisów kulinarnych. Potrawy pochodzą z Polsk i wielu krajów całego świata: Brazylii, Chin, Indii. Nunhems od 2018 roku wchodzi w skład grupy BASF, a zajmuje się nasionami warzyw i licznymi zaawansowanymi projektami badawczymi.
Nasz klient, Dentsu Aegis, przygotował opracowanie pt. „Raport: Generacja Z”. Dentsu Aegis to międzynarodowa grupa dostarczająca swoim klientom usługi z pogranicza mediów, technologii i kreacji. Wspominany raport dostępny jest pod adresem https://pokolenie-z.pl, a patronat nad nim objął portal Onet.pl. Opracowanie ukazuje sposób myślenia dzisiejszych nastolatków – ich rozterki związane z przyszłą pracą, pieniędzmi, jak również postrzeganiem relacji międzyludzkich.
Świadomość zasad zdrowego żywienia jest coraz większa. Z badań wynika, że coraz popularniejsza w szkołach i przedszkolach jest rezygnacja z czekoladowych Mikołajów na rzecz zdrowych przekąsek. Według badań przeprowadzonych przez Nielsen polski rynek słodyczy jest wart 16,4 mld zł, z czego segment zdrowych przekąsek zajmuje ok. 5% rynku – i dynamicznie się rozwija. Kancelaria Środa przygotowuje dla Nielsen tłumaczenia umów oraz materiałów HR.
Większość z nas kojarzy kampanie świąteczne marki Coca-Cola. W tym roku uruchomiono funkcję „in feed AR ads” na Facebooku. Poprzez aparat użytkownika można „spotkać się” z misiem polarnym w 3D, który dopasowuje się do otaczającej przestrzeni – i tańczy. Dla Coca-Cola tłumaczymy od wielu lat – a w minionym tygodniu przygotowaliśmy tłumaczenia przepisów na potrawy świąteczne z państw bałtyckich i Polski.